Reklama a obchod 1918-1948

od 18. 7. 2017


Slovo reklama pochádza z fr. réclame, od fr. réclamér vo význame pripomínať, upozorňovať, doslova "opakovane volať" a aj táto výstava v tomto význame slovachce pripomenúť počiatky reklamy po rozpade Rakúsko-Uhorska až do roku 1948. Chce upozorniť na fenomén reklamy ako komunikačného prostriedku medzi predávajúcima kupujúcim  a upozorniť na to, že tento fenomén sa stal súčasťou každodenného života, ktorý určoval módne trendy spoločnosti a zároveň odrážal dobu svojho vzniku v každodennosti všedného dňa. Reklama sa snažila spraviť danú chvíľu nevšednou a povýšiť tak obyčajný nákup na spoločenskú udalosť. Vlastniť určitý produkt či nabvštíviť odporúčané kultúrne podujatie sa stalo vecou spoločenskej prestíže. Reklama nám zároveň rekleftuje dobu svojho vzniku a stáva sa tak dôležitým výpoveedným atribútom doby.