Rozárium hudby

25. 9. 2021, 16:00 - 19:00

Rozárium hudby

Tóny večných Beethovenových skladieb sa rozoznejú parkom kaštieľa, po ktorom sa podľa legendy prechádzal aj ich autor, geniálny skladateľ Ludwig van Beethoven. Zastavte sa, započúvajte sa a odhaľte tajomstvo časov dávno minulých, ktoré prežíva len v legendách a rozprávaniach. Husle, viola, violončelo a klavír vás vtiahnu priamo do príbehu Beethovenovej lásky v nádherných kulisách záhrady kaštieľa.

Či už Beethoven na tomto mieste skutočne bol, alebo sa jeho pobyt v Dolnej Krupej stal len predstavou žijúcou v rodinných legendách, to sa budete môcť dozvedieť pri návšteve Hudobného múzea pred koncertom alebo počas prestávky, kedy príde vhod aj malé občerstvenie od lokálnych výrobcov.

Doprajte si výnimočný čas a odneste si nevšedný hudobný zážitok. Koncert komornej hudby sa uskutoční v nádhernom prostredí pod holým nebom priamo v záhrade kaštieľa v Dolnej Krupej.

Cena lístka

Základný 15 €

Zľavnený 10 € ( dieťa od 6 do 15 rokov, senior nad 65 rokov, ZŤP )

Dieťa do 6 rokov zdarma

Zakúpiť listok

Program

16:00

Vstup do parku, prehliadka Hudobného múzea

16:30 – 17:00

Hudobné predhovory

17:00 - 17:40

Ludwig van Beethoven (1770 – 1827)

Sonáta pre violončelo a klavír č. 4 C dur, op. 102/1

Ludwig van Beethoven

Klavírne trio č. 4 B dur, op. 11 „Gassenhauer"

17:45 – 18:15

Prestávka

18:15 – 19:00

Ludwig van Beethoven

Bagately (výber, úprava pre sláčikové sextet D. Rumler)

Johannes Brahms (1833 – 1897)

Sláčikové sexteto č. 1 B dur, op. 18

Interpreti 

Jozef Lupták (violončelo)

Je zakladateľom a umeleckým riaditeľom festivalu Konvergencie. Absolvent Konzervatória a VŠMU v Bratislave pokračoval v štúdiách na Royal Academy of Music v Londýne (R. Cohen) a v Banff Centre for Arts v Kanade (A. Parisot, E. Meyer, T. Tsutsumi). Patrí k umelcom formujúcim hudobný a kultúrny priestor na Slovensku, za čo mu bolo udelených niekoľko ocenení (Cena Ministra Kultúry SR, Cena Frica Kafendu). Realizoval množstvo CD nahrávok (o. i. Bachove Suity pre sólové violončelo, Brahmsove sonáty, premiéry diel V. Godára, crossoverové projekty After Phurikane, Chassidic Songs, Uspávanky či vlastnú tvorbu na najnovšom CD Free in One). Pravidelne účinkuje na medzinárodných pódiách od USA po Nový Zéland. Ako vyhľadávaný a aktívny komorný hráč spolupracuje s množstvom popredných svetových umelcov a ansámblov (R. Cohen, D. Rowland, V. Mendelssohn, B. Schmid, I. van Keulen, A. Serdar, Hilliard Ensemble, Fine Arts Quartet) ako aj s významnými dirigentmi (A. Parrott, J. Bělohlávek, D. Gazon, D. Héja, A. Mogrelia, K. Griffiths). Medzi jeho pravidelných komorných spoluhráčov patria I. Karško, M. Paľa, N. Skuta, B. Lenko a mnohí ďalší. Pravidelne vedie majstrovské kurzy (Taliansko, Maďarsko, USA, Anglicko), v posledných rokoch ich organizuje v rámci Konvergencií aj na Slovensku. Angažuje sa v aktivitách Spoločnosti M. Vargu. V r. 2019 účinkoval na prestížnom festivale komornej hudby v Kuhmo (Fínsko). / www.jozefluptak.com

Nora Skuta (klavír)

Zakladajúca členka súboru Opera Aperta patrí v súčasnosti medzi najvýznamnejších medzinárodne aktívnych slovenských klaviristov. Je vyhľadávanou komornou i sólovou hráčkou a zanietenou interpretkou súčasnej hudby. Pravidelne vystupuje na medzinárodných festivaloch, v súčastnosti úzko spolupracuje so súborom Österreichisches Ensemble für Neue Musik. V r. 2006 nahrala pre vydavateľstvo Hevhetia na SACD Sonáty a interlúdiá Johna Cagea, ktoré vysoko hodnotila domáca i zahraničná kritika. CD bolo v Londýne vybraté do knihy renomovaného kritika BBC Music Magazine Rogera Thomasa 1001 Classical recordings you must hear before you die. Spolu s R. Struberom a M. Skutom uvedie na BHS 021 Bartókovu Sonátu pre 2 klavíry a bicie nástroje. 

Igor Karško (husle)

Prešovský rodák, žiak K. Petrócziho na Košickom konzervatóriu, absolvent pražskej AMU (J. Tomášek) a Menuhinovej akadémie v Gstaade (Y. Menuhin, A. Lysy) pôsobí už dve dekády ako koncertný majster Luzernského symfonického orchestra a člen súboru The Serenade Trio. S týmto telesom vyhral prestížne súťaže komornej hudby vo Florencii, Caltanissette a Trapani. Ako koncertný majster barokového orchestra La Scintilla absolvoval v r. 2005 americké turné s C. Bartoli, s ktorou nahral CD Maria Malibran. Založil zoskupenia La Banda Antix a La Gioconda, je členom a hosťujúcim koncertným majstrom Les Musiciens du Louvre M. Minkowského. S týmto orchestrom nahral Haydnove a Schubertove symfónie pre label naïve. Je pravidelným hosťom Konvergencií, pre ktoré o. i. naštudoval Stravinského Príbeh vojaka. Od roku 2010 vedie s Th. Demengom súbor Camerata Zürich, v súčasnosti je jeho umeleckým vedúcim. Je profesorom na Musikhochschule v Luzerne. Od r. 2018 spolupracuje s Balthasar-Neumann Ensemble na kubánsko-európskom projekte CUE.

Marián Svetlík (husle)

študoval na Konzervatóriu v Žiline a na JAMU v Brne. Zúčastnil sa na viacerých domácich i zahraničných kurzoch (A. Moravec, M. Jelínek, F. Novotný, S. Yarosevic, B. Henri Van de Velde). Ako sólista účinkoval s ŠKO Žilina, Janáčkovým akademickým orchestrom v Brne a Symfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu. Bol členom sláčikového kvarteta Icarus Quartet, s ktorým získal viaceré ocenenia na súťažiach komornej hry, i členom SKO B. Warchala. Do r. 2018 pôsobil ako koncertný majster Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu. M. Svetlík, ktorý je jedným z najdisponovanejších a najuniverzálnejších huslistov svojej generácie, pôsobí tiež ako vyhľadávaný sólista, komorný a štúdiový hráč.

Martin Ruman (viola)

Je od r. 2012 členom Slovenskej filharmónie, kde zastáva post sólo violistu. Je aktívnym komorným hráčom, ako sólista účinkoval s poprednými slovenskými telesami (Slovenská filharmónia, SKO B. Warchala, Cappella Istropolitana, Sinfonietta Bratislava). Rodák z Prievidze a absolvent tamojšieho Piaristického gymnázia F. Hanáka študoval na Konzervatóriu v Bratislave (K. Klatt), na Pražskom konzervatóriu (K. Doležal), na VŠMU v Bratislave (J. Hošek), u A. Zemtsova vo Viedni a na Akadémii umení v B. Bystrici (E. Danel). Zúčastnil sa na majstrovských interpretačných kurzoch pod vedením osobností ako G. Karni, H. Schlichtig, A. Arad, M. Zemtsov, J. Dinerstein, V. Bukač a S. Baer. Počas štúdia v Prahe vystupoval ako sólista a komorný hráč (Komorný orchester P. Haasa, orchester Berg a i.). Je laureátom Súťaže študentov konzervatórií Slovenskej republiky, medzinárodnej súťaže Talenty pre Európu, Súťažnej prehliadky konzervatórií Českej republiky. Účinkoval s Moyzesovým i Muchovým kvartetom, je členom súboru Collegium Wartberg. Pravidelne spolupracuje s renomovanými domácimi i zahraničnými umelcami (Sh. Ashkenasi, Zh. Qian, Y.Revich, A. Añazco, I. van Keulen, D. Rowland, P. Barragán, J. Lupták, B. Lenko, M. Paľa, I. Karško, J. Tomka a ď.). Vzdelanie si rozšíril na Hudobnej a umeleckej univerzite mesta Viedeň, pôsobí ako lektor Slovenského mládežníckeho orchestra a akadémie festivalu Konvergencie, kde je pravidelným hosťom. Pedagogicky pôsobí na Konzervatóriu v Bratislave, účinkuje v komornom duu s klaviristkou A. Hučkovou.

Daniel Rumler (husle)

Pochádza z Trenčína. Hru na husliach študoval na konzervatóriu v Pardubiciach (J. Kuchválek) a na HAMU v Prahe (J. Tomášek). Jeho ďalšie kroky viedli do Švajčiarska, kde pokračoval v štúdiu na Hochschule Luzern – Musik u I. Karška a G. Carmignolu. Na tej istej škole dokončil tiež svoje pedagogické vzdelanie v obore Master of Arts in Musikpädagogik. Vo Švajčiarsku pôsobil ako praktikant v orchestroch Musikkollegium Winterthur a Sinfonieorchester Biel-Solothurn. Od r. 2018 je členom skupiny 1. huslí v Slovenskej filharmónii. Pravidelne vystupuje s barokovým orchestrom Ensemble Corund Luzern, s komorným orchestrom Camerata Zürich a Bach Ensemble Luzern. D. Rumler sa taktiež venuje aranžovaniu a kompozícii. Jeho transkripcie zazneli na významných festivaloch ako napr. Lucerne Festival a boli nahraté pre vydavateľstvo ECM.

Katarína Zajacová (violončelo)

Študovala na Konzervatóriu v Žiline (K. Glasnáková), pokračovala na VŠMU v Bratislave (J. Slávik), kde získala Cenu rektora, vzdelanie zavŕšila doktorandským štúdiom (E. Prochác). Absolvovala medzinárodné kurzy (J. Podhoranský, P. Prause, D. Sella, D. Veis a M. Kliegel). Zaznamenala úspechy na viacerých súťažiach (SŠSK 1999, 3. miesto; Súťaž B. Martinů 2003, 3. miesto; Zoltán Kodály Preis Semmering 2004, 1. miesto; Yamaha Music Foundation of Europe 2004). Predstavila sa na recitáloch doma i v zahraničí (Budapešť, Antverpy, Brussel, Trenčín, Bratislava a i.), ako sólistka uviedla koncerty Lala, Schumanna, Čajkovského, Elgara a Saint-Saёnsa, venuje sa tiež komornej hre. Pravidelne účinkuje na slovenských festivaloch Hudba Modre, Pod diamantovou klenbou, Prehliadka mladých koncertných umelcov v Bratislave, Mélos-Etos, Nová slovenská hudba, Epoché, Nedeľné matiné v Mirbachu, spolupráca s Moyzesovým kvartetom v rámci cyklu Slovenskej filharmónie „Komorné koncerty", Konvergencie a i. S klavírnym triom Istropoli, s ktorým premiérovo uviedla viacero diel slovenských skladateľov, absolvovala koncerty doma i v zahraničí. K jej aktivitám patrí aj účinkovanie v komornom orchestri Hilaris, kde pôsobí aj ako prvá violončelistka. Od r. 2013 je koncertnou majsterkou violončiel v Orchestri Opery SND. 

Zakúpiť listok